مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری هنر / ارتباط تصویری

تبلیغات

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری هنر / ارتباط تصویری

 

 

مشاوره انجام پایان نامه هنر / ارتباط تصویری

 

 

مشاوره انجام پایان نامه ارتباط تصویری (انجام پایان نامه هنر گرایش ارتباط تصویری) در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.مقوله هنر، نبض فرهنگ هر جامعه پویا و غنی است و هویت ملی و اعتقادی و اجتماعی یک جامعه منسجم به وضوخ در آثار هنری منعکس است.دوره کارشناسی ارشد و دکتری پژوهش هنر یکی از دوره های آموزش عالی است که هدف آن تشویق و ترغیب در مقوله هنر، رشد خلاقیت های هنری و ارتقا سطح بینش هنری در فرهنگ اسلامی و همچنین تقویت حوزه های آموزش و پژوهش و تالیف و تصنیف در زمینه های هنری و جهت یابی و اصلاح حرکت های هنری جامعه اسلامی است.

امروزه با وجود صد زبان و ۵ هزار گویش، نمی‌توان برای معرفی مراکز و مکان‌های مختلف از زبان نوشتاری استفاده کرد. بلکه این زبان تصویری است که با ساخت علائم و نشانه‌ها‌ در هواپیماها، جاده‌ها و هتل‌ها، پیام‌ها را سریعتر انتقال می‌دهد.

البته نباید تصور کرد که زبان تصویری یا به عبارت دیگر ارتباط تصویری، تنها به ساخت علائم و سمبل‌های تصویری می‌پردازد بلکه هنر ارتباط تصویری حیطه بسیار وسیعی را در بر‌می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به نوشتن زیبای کلمات، رسم منحنی و نمونه‌های آماری، تهیه آگهی مطبوعاتی و پوستر، صفحه‌آرایی و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد. به زبان دیگر کلیه طر‌ح‌هایی که به وسیله چاپ قابل انتشار هستند، طرح گرافیکی می‌باشند.

 

محورهای کلی انجام پایان نامه هنر گرایش ارتباط تصویری

انجام پایان نامه ارتباط تصویری: ایجاد ارتباط از سال های نخستین پیدایش بشر جزء اولویت های او بوده است. این ارتباط امروزه بسیار پیشرفت کرده و به شکل های مختلف وجود دارد. یکی از این روش ها ایجاد ارتباط از طریق تصاویر می باشد.

شما وقتی در خیابان حرکت می کنید تابلوهای زیادی از جمله تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوی رستوران ها، سوپرمارکت ها و… می بینید که با یک تصویر پیام خود را به شما منتقل می کنند. شاید بتوان گفت در بسیاری موارد یک تصویر می تواند بهتر و سریعتر از هر راه دیگری، پیام مورد نظر را به همه اقشار جامعه انتقال دهد.

رشته ارتباط تصویری با کمک ابزار و امکانات مختلف، پیام را از طریق تصویر به مخاطب انتقال می دهد. به بیان ديگر كليه طرح هايي كه به وسيله چاپ قابل انتشار هستند، طرح گرافيكي مي باشند، يعني يك طرح گرافيكي آمادگي انتشار وسيع به منظور انتقال پيام خويش را دارد.

رشته ارتباط تصویری به منظور آموزش در این حوزه در دانشگاه ها شکل گرفت و در دنیا نیز به آن اهمیت خاصی داده می شود. در واقع هدف رشته ارتباط تصویری آموزش هنر گرافیک به دانشجویان و ارتقاي توانايي هاي آنها در امور تبليغات فرهنگي يا تجاري می باشد.

تبليغات فرهنگي شامل تصويرسازي كتب، ساخت پوستر، تبليغات براي نشريه ها و جرايد مانند صفحه آرايي و آگهي هاي مطبوعاتي مي شود و تبليغات تجاري نيز شامل تبليغات نمايشگاههاي بازرگاني مانند غرفه سازي و غرفه آرايي و يا تبليغات براي كالاهاي مختلف است.

یک گرافیست باید در طراحی قوی بوده و عاشق این کار باشد. او باید با سایر رشته های هنر مانند عکاسی، چاپ، نقاشی، خوشنویسی، طراحی صنعتی و صنایع دستی آشنایی داشته باشد تا بتواند در کارهای خود از آنها استفاده کند. همچنین علاوه بر رشته هاي هنري باید با علومي مثل جامعه شناسي، روانشناسي، بازاريابي و ادبيات آشنا باشد. زيرا يك پيام تبليغاتي بايد با توجه به مخاطب آن ساخته شود. يعني بايد توجه داشت كه مخاطب اين پيام از نظر فرهنگي، اقتصادي و خواسته ها و علايق در چه سطحي است.





برچسب ها : ,,,,
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.